WEB DEL GRAI

Visita el web del GRAI a http://grupsderecerca.uab.cat/grai/

dissabte, 15 de novembre del 2014

El GRAI a l'anuari de l'Observatori de Biblioteques, Llibres i Lectura

L’anuari de l’Observatori de Biblioteques, Llibres i Lectura 2014, vol.3 publica l’article: Estudis i recerca sobre edició i hàbits lectors a Catalunya (2012-2013) (p. 58-70), d’Anna Villarroya (UB). L’autora fa referència a algunes de les contribucions del GRAI en l’àmbit de la competència i els hàbits lectors realitzades en aquest període. 


En l’apartat de congressos i reunions científiques, destaca la celebració de la Jornada Estatal sobre Llegim en parella realitzada el maig de 2012, amb una àmplia participació de representants de centres d’arreu de l’Estat, com a espai de reflexió i millora dels diferents àmbits del programa, entre ells, la implicació familiar. 

També s'esmenten les publicacions realitzades entorn la lectura amb altres persones en el desenvolupament de la competència lectora en l’era digital (Duran, 2012) així com els resultats de les recerques del GRAI relacionats amb la millora de la comprensió lectora i l’autoconcepte lector a través de la tutoria entre iguals (Duran i Flores, 2013).

Podeu consultar tots els articles relacionats amb la temàtica i publicats pel GRAi en aquest enllaç: http://grupsderecerca.uab.cat/grai/content/articles

dijous, 13 de novembre del 2014

Alejandro Bouzo, de la Universidad de la República del Uruguay, visita el GRAI

 El profesor, vinculado a los interesantes proyectos de tutoría entre iguales que se desarrollan en Uruguay, tanto a nivel universitario como de colaboración entre estudiantes universitarios y alumnos de secundaria, realiza una estadía de investigación con nuestro grupo. En un contexto donde la universidad es gratuita, pero hay un gran número de abandono y fracaso escolar, el equipo de Bouzo desarrolla el programa Compromiso Educativo, en el que estudiantes  universitarios con éxito actúan de tutores de alumnos de secundaria.

dilluns, 10 de novembre del 2014

Estudio de Vanessa Valdebenito y David Duran, miembros del GRAI, seleccionado como la investigación más relevante de 2014 por la revista Perspectiva Educacional


Perspectiva Educacional de la Escuela de Pedagogía de la Pontificia Universidad Católica de Valparaiso-Chile, especializada en educación y formación de profesores, ha seleccionado el estudio “Tutoría entre iguales como un potente recurso de aprendizaje entre alumnos. Efectos de la Fluidez y comprensión”, como una de las cinco investigaciones más relevantes desde 2010.  El estudio da cuenta del positivo impacto de Leemos en Pareja en la red Zaragoza, tanto en la competencia lectora de los estudiantes, como desde la valoración de los implicados (estudiantes y profesores).