Los pasados días 22 y 23 de
abril, David Duran impartió las sesiones "Estructurar la interacción:
métodos de aprendizaje cooperativo" dentro del Curso Experto sobre
Aprendizaje Cooperativo, que organiza la Universidad de Alcalá de Henares, con
profesores de centros de enseñanza obligatoria de Madrid.
Aquest bloc completa amb informacions de format breu, la pàgina web del Grup de Recerca d'Aprenentatge entre Iguals de la UAB. Este blog completa con informaciones breves, la página web del Grupo de Investigación sobre Aprendizaje entre Iguales de la UAB. By way of small entries, this blog aims to provide additional information to the website Research Group about Peer Learning.
dijous, 10 d’abril del 2014
dissabte, 5 d’abril del 2014
Presència de Llegim en parella al IV Simposi Internacional sobre l'Ensenyament del Català
En el marc del IV Simposi Internacional sobre l’Ensenyament
del Català celebrat a Vic els dies 4 i 5 d’abril, Marta Flores i David Duran
han presentat la comunicació:
DESENVOLUPANT LA
COMPETÈNCIA LECTORA CATALANA MITJANÇANT LA TUTORIA ENTRE IGUALS
En aquesta comunicació es presenta breument el programa
Llegim en parella i una de les investigacions realitzades que analitza la
influència de la tutoria entre iguals en el desenvolupament de la competència
lectora, concretament en la comprensió lectora i l’autoconcepte lector.
En el marc d’aquest simposi es destaquen també les
comunicacions fetes per part de professionals del Consorci Per a la
Normalització Lingüística (CPNL) que es fonamenten en el programa Llegim en
parella i evidencien que la proposta de Llegim en parella pot ajustar-se a
diferents contextos i realitats.
Per una banda, Anna Vidal i Eugènia Baqueró del CPNL de:
UNA ADAPTACIÓ DE
LLEGIM EN PARELLA A LES AULES DEL CPNL.
COM MILLORAR LA
LECTURA EN VEU ALTA I LA COMPRENSIÓ LECTORA
L’adaptació s’emmarca en els cursos de català per a adults
que organitza el Consorci per a la Normalització Lingüística i té com a
objectius promoure el treball col·laboratiu dels alumnes i alhora, aprofitar la
diversitat de nivells que hi ha dins de les aules de manera positiva per a
afavorir la millora de la lectura en veu alta i la comprensió lectora. En
aquesta comunicació es mostren les pautes per organitzar les activitats i la
valoració que en fa l’alumnat i el professorat del CNL de l’Alt Penedès i el
Garraf que l’han posat en pràctica.
D’altra banda, Elena Blaya i Carme Bové, presenten els
materials:
LLEGIR PER PARLAR,
LLEGIR PER APRENDRE
Aquests materials, basats en el programa Llegim en parella, han estat dissenyats i elaborats per part de la Direcció
General de Política Lingüística i el Consorci per a la Normalització
Lingüística i adreçats a persones adultes que volen aprendre i practicar la
llengua catalana a través de la lectura.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)