WEB DEL GRAI

Visita el web del GRAI a http://grupsderecerca.uab.cat/grai/

dimecres, 28 de novembre del 2012

Publicació del llibre "La construcció del pensament a l'aula: Filosofia, escriptura i treball cooperatiu al Batxillerat"


Aquest mes de novembre s’ha publicat a l’editorial Barcanova el llibre  "La construcció del pensament a l'aula; Filosofia, escriptura i treball cooperatiu al Batxillerat" dels autors Mariona Corcelles (membre de l’equip GRAI) i Antoni Pujadas (professor de filosofía al batxillerat). 
Aquesta obra va ser la guanyadora de la cinquena edició del Premi d'Educació Edu 21 de suport a la recerca i a la reflexió educativa que impulsa el Centre d'Estudis Jordi Pujol. 
Us adjuntem el resum de la contraportada, i la pàgines web:  
  
http://www.jordipujol.cat/en/butllet/articles/13131 

"Aquest llibre reflexiona sobre el sentit i la necessitat de la filosofia en el S.XXI i sobre com ha de ser el seu ensenyament a l’escola. La filosofia no és una activitat exclusiva de l'àmbit universitari ni dels intel.lectuals. Tots, ja de ben petits, tenim la llavor del pensament filosòfic. La tasca de l'escola és cultivar-la i crear les condicions que facilitin el seu creixement. La proposta que trobareu en aquest llibre, fonamenta teòricament, detalla i explica quines poden ser aquestes condicions i com posar-les en pràctica a l'aula. Es tracta d'un gir copernicà en el model tradicional d'ensenyament de la filosofia i en el paper dels alumnes i dels professors. Ens constituïm en una comunitat d'aprenentatge on tothom té l'oportunitat de participar i expressar la seva veu filosòfica.  Mitjançant el treball cooperatiu, les activitats autèntiques i l'ensenyament de l'escriptura, els alumnes passen a ser protagonistes actius del seu aprenentatge. Aquest procés coherent i gradual permet la construcció del seu pensament filosòfic que expressen en els articles redactats de forma conjunta i que es publiquen en la revista de l'institut."




divendres, 23 de novembre del 2012

Premi Sinèrgia Educativa 2012 per a Llegim en parella a secundària.


El passat 22 de novembre, el Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) va concedir l'accèssit al projecte Llegim en parella a secundària. Col·laboració entre la UAB i instituts per a portar a la pràctica la tutoria entre iguals per a la millora de la comprensió lectora. El treball recull el desenvolupament de Llegim en parella en l'IES Bernat el Ferrer (Molins de Rei) i en el CE Jacint Verdaguer (Sant Sadurní d'Anoia) i significa un reconeixement a aquests dos centres en particular i al GRAI.
Més informació a: http://www.amicsuab.cat/portal1/content.asp?ContentId=904

________________________________________________________

El pasado 22 de noviembre, el Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) concedió el accésit al proyecto Llegim en parella a secundària.
Trabajo de colaboración entre la UAB e institutos para desarrollar la tutoría entre iguales para la mejora de la comprensión lectora. El trabajo recoge el desarrollo de Llegim en parella en el IES Bernat el Ferrer de Molins de Rei y en el CE Jacint Vedaguer de Sant Sadurní d'Anoia y significa un reconocimiento a estos dos centros en particular y al equipo de investigación del GRAI.
Más información: http://www.amicsuab.cat/portal1/content.asp?ContentId=904



dilluns, 19 de novembre del 2012

Tutoría entre pares en Uruguay


El pasado 14 y 15 de noviembre tuvo lugar el VI Encuentro de Tutorías, organizado por el Programa de Respaldo al Aprendizaje (PROGRESA) y la Facultad de Psicología de la Universidad de la República, en Montevideo (Uruguay). En el encuentro, el coordinador del GRAI, David Duran, pronunció la conferencia inaugural y tuvo oportunidad de conocer las intersantes y variadas experiencias que, en torno a la tutoría entre iguales, se están desarrollando. Des de hace algunos años, el potente equipo dirigido por Carina Santiviago está implementado con mucho éxito experiencias de tutoría entre pares, tanto en la universidad como entre esta y la enseñanza media. David Duran también impartió un seminario sobre aprendizaje entre iguales los dias 12 y 13, para profesorado de distintos ámbitos.